marți, 19 aprilie 2011

INTRARE ÎN PATIMI

-psalm de răscruce-
CEZARINA ADAMESCU

Împacă-mă cu mine, Isuse,
în odihnă cu sufletul meu
să trăiesc,
că mi-au slăbit puterile duhului
şi nu mai pot să mă birui de patimi.

Iartă-i pe toţi potrivnicii
aşa cum şi eu mă strădui să-i iert,
şi îndură-mă
că m-am împotrivit lor
cu osârdie.

Doar Tu Doamne,
ai căderea să judeci fiinţa,
ajută-mă şi mă eliberează
de patima deznădejdii şi urii
că om slab sunt şi mă las pradă lor
până la deznădejde...



Frâu liber să-i dau celuilalt eu,
precum condorului,
celui pe care l-am ţinut închis
prizonier din iubire
cu zăbrele de suflet.
Să zboare
încotro-i va fi vrerea mai verde,
şi acolo să se aşeze
unde-l va îndemna cugetul
şi unde va găsi
floarea mai înmiresmată...

Iartă-l şi iartă-mă
pentru gânduri întunecate.
Strânge în pumni lumina
şi apoi o revarsă
pe creştetul meu
să învăţ din nou a iubi
sufleteşte.

Că nu spre osândă
au fost zidiţi anii mei,
şi nu zadarnică truda,
ci spre infinita Lumină.

Intră şi-n ierusalimul meu
şi scoate-mă din zăbrele,
înalţă-mă
dincolo de metereze şi ziduri.

Te-ntâmpin cu flori de finic
şi ramuri de palmier,
cu vlăstare—nflorite
de salcă,
înverzite de seva iubirii.

Osana, îţi zic,
Bine eşti cuvântat, Doamne,
Mărire întru cei de sus!
Slavă Ţie!

Mâine e începutul durerii.
Dar azi mai muşc
un coltuc din Bucuria întâmpinării
şi-ţi aştern sufletul
ca un covor, la picioare.

Dau mărturie în clipa aceasta,
despre Iertare,
în aşteptarea Patimii Sfinte,
despovărată de taină,
fără nici o încrâncenare,
dreaptă să vreau
să rămân în Lumină.

Lasă-te în pace,
mi-am zis,
să respiri fără dor,
fără patimă,
cu sufletul nins
de omătul mieilor primi,
ispăşitori, fără beteşug,
ce vor sluji drept jertfă supremă,
pentru ridicarea nelegiuirii.


Împacă-te cu mine,
mi-am zis,
împacă-mă cu Tine,
îţi zic,
şi ia-mă aşa precum sunt,
vreau să te-ntâmpin la poarta aurită
în pustia de suflet a ierusalimului meu
călcat în picioare de cizme păgâne.

Vino să locuieşti în cotruţa de suflet,
curăţită de patimă,
să nu mai rodesc seminţele seci, fără miez,
nemustoase.

Bine-ai venit, Doamne, la mine!
şi m-ai uşurat de toate poverile.
Mă iartă, Isuse, că te-am răstignit în mine
adesea, cu voie sau fără ştiinţă.

Fiecare strânge în braţe pe cine are, pe cine doreşte.
Eu îl strâng în mine pe Dumnezeu,
îl ţin strâns
şi-l rog să nu-mi plece
dintre braţele gândurilor.
Chiar dacă-s grele de-atâta-ntuneric.

Chiar dacă oamenii toţi, ca nişte furi,
vor da bir cu fugiţii,
El să rămână statornic,
singurul care nu m-a trădat
şi nu mă trădează.

Te-ntâmpin cu gura amară,
strepezit mi-e cuvântul,
dezleagă-mă şi mă condu
unde mi-e locul
dintru-începuturi.

Ştiu,
ai nevoie de mine,
aşa precum sunt,
şi eu am nevoie de Tine,
ca de cea mai frumoasă dintre Lumine.

Deretică, Doamne lăcaşul acesta
numit trup
iar în cămara de suflet
presară din nou
belşug de seminţe,
în ogorul proaspăt arat
şi stropeşte-l cu mărinimie
să-ncolţească grâul curat,
să-nflorească în bob de lumină.

Şi fă să aştept secerătorii senină,
la marele seceriş,
să dau obolul meu de seminţe.
Numai aşa
voi fi înmormântată-n Lumina ta
neapusă
în Bucuria Ta nesfîrşită,
în Învierea cea veşnică!

Fă Doamne,
ca murind
să apuc să trăiesc
Zilele Mântuirii!



CEZARINA ADAMESCU,


Florii, 2011

2 comentarii:

  1. SINCERE FELICITARI PENTRU MINUNATUL POEM RELIGIOS/ DUMNEZEU SA TE BINECUVANTEZE...

    RăspundețiȘtergere
  2. SINCERE FELICITARI PENTRU MINUNATUL POEM RELIGIOS/ DUMNEZEU SA TE BINECUVANTEZE...

    RăspundețiȘtergere