vineri, 18 martie 2011

APROAPE TOTUL DESPRE MINE - AUTOPORTRET PRIN OCHII CELORLALŢI

publicat pe: http://casa-gandului.ning.com

Cezarina Adamescu ....."Ca lemnul de vioară sun când îmi atinge corzile, singurătatea"

 
Se spune că un exeget e cu atât mai bun, cu cât e mai rău.

Conform acestui paradox, consider că n-o să pot fi nicicând bună, pentru că sunt incapabilă să fiu rea. Şi nici n-o doresc, de fapt, cu preţul acesta. Pentru că preţul ar fi pentru mine incomensurabil.
De aceea, nu o dată am fost apostrofată de colegii de breaslă: "Fii rea, nu ştii să fii rea?"

Nu. Nu reuşesc şi pace. Deşi pe unde am trecut mi s-a predat berechet această materie, la care se pare că rămân veşnic în urmă.

Şi, după ce am jucat realmente teatru (pe scenă!) peste douăzeci de ani, sub conducerea unui admirabil regizor, Domnul Lucian Temelie, mi-ar fi greu să-mi reiau măştile, să dau probe, să învăţ din nou roluri, să fiu altcineva.

De o vreme, vreau să fiu doar eu. Aşa cum m aflu. Conştientă de limite, cu salturi nespectaculoase, cu oarecare metehne.

Acum, când se poartă mai mult ca oricând răutatea ca un blazon, ca un titlu de glorie, ca o medalie, ca un colan de aur, devenind aproape virtute, rămân în straiele mele fără podoabe, fără accesorii, care mi se par inutile.

Dacă însă edificiul, la care trudesc de peste un sfert de veac, nu întrece micile imperfecţiuni, înseamnă că totul nu e decât, vorba Ecleziastului, "deşertăciune".

Timpul şi singurul Judecător vor da mărturie despre mine cândva, aşa cum şi eu m-am străduit, din toate puterile, să dau mărturie despre alţii, mai ales în aceste ultime cărţi.
CEZARINA ADAMESCU - octombrie 2010

 Vă prezentăm:

CEZARINA ADAMESCU -ÎNTÂLNIRI ÎN ZORI DE MILENIU
         ÎNTÂLNIRI SPIRITUALE
CRONICI, EXEGEZE, PORTRETE LITERARE, ESEURI,MARGINALII
                   -VOLUMUL 8 -

        SEMĂNĂTORUL - EDITURA ONLINE (MARTIE 2011)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu