miercuri, 10 august 2011

LACRIMI VERZI PE FUNDAL VIOLET

CEZARINA ADAMESCU

LACRIMI VERZI PE FUNDAL VIOLET

-instanţe lirice pentru un pădurar necioplit-
 
*Pădurar
dispărut ca un gând
prin nervurile frunzelor.



*Lut despletit
modelat de mâini de olar.
Cuvânt cu noduri.



*Jefuit de păsări
codru stins în rugini.
Amăgiri conştiente.


*Verdele de foc
incendiază pădurea.
Străjer dispărut.






*Portarul
coboară drugii peste pădure
în nopţi sufleteşti.



*Pe chip îngeresc
aura strâmbă
de grimasele urii.



*Nimic adevărat.
Nici măcar plânsetul
pentru defunctă.



*Tâlhar
de bijuterii sufleteşti
risipite-n desfrâu.



*Aurul verde
incendiat.
Orbule neînţelept.



*Cuvintele tale
nisip alb între dinţi.
Ţi le restitui.







*Scriu aici cu sudoare
secvenţe
unui pădurar necioplit.




*Nu copacii,
sufletul ciopleşte-ţi-l
pe o troiţă neagră.




*Om de ţară, om de munte
chip şi suflet stâncoase
pin negru.



*Eşti frumosul pervers
numai bun de încondeiat
într-un memorie.



*Mi-ai smuls verdele din celule
şi mi-ai pus
aşchii putrede.



*Lemn viermănos
eşti frumos la scoarţa subţire.
Ca un mire.





*Codrul lirei
rămas fără strajă.
Fugit irreparabile…




*Te-am smuls din viscere.
Locul mă doare.
Voi planta acolo, o floare.



*Afară din sufletul meu!
Aici locuieşte
doar Dumnezeu.



*E clipa sublimă
când lumina
sărută-ntunericul.


*Cărăruia pierdută.
Drumul meu e-n suiş.
Popas – doar pe culmi.



*Sar peste iubire strigând
cum sar flăcăii
peste focuri pe deal.





*O colibă-n pădure
şi focul torcând leneş
la patru mâini.



*Provizii de tine
să-mi fac n-am ştiut, ah,
în raiul acasă…



*Seceta nefiinţei.
tulbure absenţă.
Frunzele tac.



*Bucuria tristeţii
naşte pui vii
şi-i hrăneşte cu lapte.



*Unde-i magia?
Unde-i frumosul?
Au dezertat într-o peşteră.



*Viaţa de dincolo de pădure.
Nu mă mai pierd
printre cetini.








*Porţi zăvorâte.
Beznă şi frig.
Bucurie perfectă.



*Bolovan înflorit
nu s-a văzut.
Om muşcând ţărâna, eu.




*Şi te-ai dus
duce-te-ai învârtit
în codrii pustii fără nume.




*Obraz neuscat
pâinea mucegăită.
Podoabe căzute.




*Gol de cuvinte
mi te înfăţişezi
gol de mine.




*Stop cadru pentru sublim.
Ceasul când se deschid
mugurii lacuştri.



*Loc repaus pentru lumină.
Tulbure şi seducător
miez de echinocţ.




*Îmi reconstitui făptura –
pierderi – câştig.
Lumină cât umbră.




*Proiectată pe un perete
umbra ta
se depărtează.



*O stea cade-n baltă
cu zgomot
stârnind cercuri concentrice.



*Infernul tandreţei.
Instanţe onirice
mă bântuie.




*Paşi prin pădure.
Până la civilizaţie
-un veac-.




*Necioplit
un om a rămas în obor
cu sângele verde.



*Oricât ai vorbi
să nu te faci auzit –
câtă osândă!




*Adevărului
nu-i trebuie saboţi de lemn
când soseşte.



*Goliciunea ochilor tăi!
Un pui de prigor
din cuib cade cu zgomot.



*Durere şi chin.
Într-un colţ sufletesc
undeva – o lumină.



*Niciodată singur.
Lumina divină
te însoţeşte.






*Lipsit de iubire
ca o pădure de brazi
fără de munte.




*Un fluviu de iubire
zadarnic ia foc
până la cenuşă.




*Fiecare, alt grai.
-Ce-ai făcut cu sufletul meu,
suflete?



*Siluetă-n ceaţă.
Siluetă-n umbră.
Pierdut pe drumuri.



*Rânduiala sfinţeniei –
Sfinţenia rânduielii.
În Duh.




*Un copil vine râzând
cu un crucifix.
Îl va purta toată viaţa.



*De câte ori de la capăt?
Punând iubirii
începătorie?




*Câţi codri n-am străbătut
cu închipuirea?
Tu – nicăieri.



*Să ştii să citeşti
şi să interpretezi
semnele inimii.


*Nici nu ştii cum
mi-am rupt pentru tine
poemele de la gură.



*Să mă topesc
în imensitatea Numelui Tău,
Adoratule!



*Vai vouă, bogaţi şi sătui
care dispreţuiţi
hrana pentru suflet!



Hrana pentru trup
doar vă ghiftuie.
Spiritul rămâne flămând.



*Isus înmulţeşte harul
fiecăruia,
fără măsură.


*Eu – poziţia contemporană.
Transparenţă,
Lumină.


*Mă uit
prin fereastra pădurii.
La intrarre – o scară.


*Absenţă
cu nimic acoperită.
Trup în flăcări de frig.



*Gânduri
tâmpla furnicărind.
Nimic fără tine nu-şi află gustul.



*Rostogol de imagini.
Vertij beningn.
Şoricei în viscere.



*Fosfene.
Umbre fluturând dindărătul privirii.
Tinitus.



*Cuiva de împărtăşit
gândul, cuvântul.
Slabă nădejde.



*Soare cu ghimpi.
Dedesubtul lui
norod îngheţat sufleteşte.



*Pământ reavăn. Ferigi.
Suc alb de mesteacăn.
Primăvară-n pădure.




*Lumina se prăbuşteşte-n cascadă.
Umbra de gând
dispărând.




*Pe-un spor de păpădie
buburuza urcând
povârnişul.



*Să mă desprind
nu mai pot, ah,
de propriile mele cuvinte!





*Pentru gânduri în aer liber
cronometru
neinventat.




*Fii pe pace.
Ura este declaraţia mea
de iubire.



*Nu mai aştept
veşti din apus.
Răsăritul de profilează.



*Spre apa vie
ştiu, oricum nu ajung.
Prin deşert îmi port paşii.




*Calul sapă
o groapă-n nisip
şi izvorul ţâşneşte.



*Cal alergînd
pe nisipoase întinderi.
Rădăcini uscate.




*Nisip arămiu.
Calul şi antilopa
străbat orizontul.



*Fiecare clipă – o provocare.
Nu e uşor
să fii om.



*Spre Buciumeni
cu Lizuca şi Patrocle
după freamăt de vânt.



*Cu vreascuri în spate
să trecem un pod
după Mătuşa Miercuri.



*O lume în care
toţi îşi povestesc visele.
Şi ele prind viaţă.



*Cântec în faţa sicriului.
Moartea-l ascultă.
Omul îl uită.



*Cum se scurg
ochii norilor
peste linia orizontului…



*Stop cadru pentru sublim.
Câte – smulse din mine –
cuvinte!



*Sinuos infinit -
cuvintele dintre noi
levitează.



*Apel inutil.
Tristeţea umblă-n saboţi
şi calcă-n străchini.




*Cine-ar dori să afle
istoria
iubirilor virtuale?



*Urna tatălui poartă ochelari.
Fata vorbeşte
cenuşii.



*Poemele – blitz
invadează hârtia.
Eu – între vânturi.





*Călăii cetăţii se strâng.
Cineva
taie gâtul luminii.



*A ieşit primul cu titlul:
Cel mai bun purtător
de pică.



*A strâns ura
semănând-o-n ogorul lui
şi-al vecinilor.





*Invitaţia lui Giura
la o nebunie de oraş:
Bruges.



*180 de zile de lipsă
din patrimonial
inimii mele.



*Rafinament şi Poezie –
cu Ion Mureşan
şi cartea “Alcool”.




*La Palatul Brâncovenesc
loc liber
cu multă lume în jur.




*Cerc de foc
în jurul muzicii şi al poeziei –
Palatul Regal.



Prin telescop –
stele căzând
şi lună la primul pătrar.



*Îmi tulbură aerul
trandafirul nipon
deschizându-se.



*Iau lecţii ikebana.
Lujerii îmi dau cu tifla.
Nopţi inodore.



*Magazinul cu sinucideri.
Arsenic şi funii.
Moarte cu stil.


*Pâinea lui Cristos
Prin Mâna Maicii Domnului
zilnic primim.




*Visez la clipa
când nu voi mai avea nevoie
de nimeni.



*Aşchie din crucea Lui -
din coroana Lui - un spin.
Mă închin.




*Arta scrisului –
un fel de a-ţi vorbi
ţie însuţi.




*Cine poate şti
tainicul înţeles
al naturii umane?



*Gustar. Secerar.
Rod şi aromă.
Aliş-veriş dovedit.



*Inima mea –
ca o frunză grăbită
să cadă-n ţărână.




*Noi? Călători obosiţi
în pauza dintre
naştere şi murire.



*Pădurarul uituc
a rătăcit
cheile pădurii.



*Treci prin mine, pe lîngă mine.
Rămâi în urmă
fără să mă adaugi.



*Urmele tale s-au şters
demult singure.
Eu? Merg mai departe.



*Spre alte urme
să le ajung, să depăşesc
râpa căscată sub tălpi.



*Flacăra nestinsă
Îmi arde palma.
Sunt maratonistul.






*Doliul după tine
mi-a adumbrit sângele.
Sunt liberă.



*Cutreierând cu gândul
spre ţintă
în orăşelul stelar.



*Tzunami m-a izbit
în tâmplele sufleteşti.
Cădere în sus.



*Goleşte-mă, Doamne,
ca să mă pot umple
numai cu Tine!



*Trecut sufletesc
în fişiere.
Scaiete neînflorit.


*Vom mai duce o vreme
lumina celuilalt
în propriii ochi.



*Nebulos şi străin –
din inima mea
n-ai să pleci niciodată.



*Aproape mă-mpotmolesc
în privirea ta
atât de străină.



*Cruci de lumină
la orizont
în cimitirul cuvintelor.



*Om neîncăpător
în câmpul minat
al iubirii trecute.



*Tăceri adânci.
Spaimele fără sfârşit
ce mă sugrumă.



*Valul Dunării
sparge precum un berbec
zidul de munte.


*Prieteni – flori de ciulin
îmi mângâie ochiul
cu nemărginire.


*Încă nu ne-am trezit
sub bobiţele albe
ale florii de vâsc.


*Am vrut să te descopăr
tărâm necunoscut
cu nume-nsorit.



*Banchet de cuvinte –
cu mângâierile albe
dintre tăceri.


Prezenţa unui animal
cât de mic
te umanizează.



*Cât de plăcut e
gustul zăpezii
din palmele celuilalt!



*Mă identific
acestor sentenţe
absolut inutile.



*Aer parfumat
luând forma perfectă
a căuşilor tăi.



*O pasăre întârzie
trecerea
pe sub podul minciunilor.



*Gândul meu răzleţit
ia formă de râu
în alunecare.




*Barbara avea
gâtul subţire.
Zăpada a luat-o cu ea.



*Mă doare carnea
de câte ori
îţi ating trupul şi sufletul.



*Şi ce suntem noi
pentru planeta pământ?
Furnici în Univers.




CEZARINA ADAMESCU
2 august, Indulgenţa de la Porţiuncula
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu